Witam,
Dzisiaj chciałbym poruszyć problem tzw. „beep code” . Tłumacząc na Polski jest to kod piszczenia. Na przykładzie marki HP postaram się trochę przybliżyć problem oraz jak sobie z nim poradzić.
A więc zacznijmy od początku. Beep code występuje, wtedy gdy urządzenie wykrywa problem połączenia danego komponentu z płytą główną.
W marce HP wyróżniamy 3 beep code:
– Jedno krótkie piknięcie/zapiszczenie, następująco jedno długie daje nam sygnał iż komputer wykrył problem między płytą główną, a pamięcią RAM. Nie jest to jednoznaczący sygnał, że jest to RAM albo płyta główna tylko, że jest problem w komunikacji między tymi dwoma komponentami.
– Dwa krótkie piknięcia/zapiszczenie, następnie jedno długie (powtarza się do pięciu razy ten schemat) daje nam sygnał o tym, że urządzenie wykryło problem pomiędzy komunikacją płyty głównej z kartą graficzną. Tutaj możemy to rozdzielić na grafikę zintegrowaną, dodatkową lub nawet procesor. Należy sprawdzić co może być przyczyną błędu i szukać go w poprzednio wymienionych komponentach.
– Trzy krótkie piknięcia/zapiszczenie, następnie jedno długie, daje nam znać o tym, że komputer wykrył problem z połączeniem płyty głównej z procesorem. Jedno albo drugie może być uszkodzone, a nawet obydwa komponenty. Jeżeli nie posiadamy takiego samego procesora pod „ręką” to lepiej nie brać się za naprawę samemu, ponieważ żeby to sprawdzić trzeba rozebrać większość modeli do „zera”.
Istnieje również czwarty oraz piąty beep code, który odwołuje się do samego biosu. Jeżeli nie znamy się na flashowaniu biosu, upgrade’u , to lepiej oddać taki sprzęt w ręce specjalistów. Bardzo często bywa tak, że próba samodzielnej naprawy może pogorszyć stan sprzętu i może wystąpić więcej usterek.
Ta porada ma Państwa nakierować na to co może być uszkodzone, ewentualnie dla osób znających się pomóc w naprawie, ale w większości przypadków ZALECAMY udać się do serwisu. Dzięki temu krótkiemu poradnikowi wiedzą Państwo mniej więcej co może być uszkodzone i na jakie koszta się przygotowywać.
Pamiętajmy, że naprawa na własną rękę jest bardzo ryzykowna. W naszym serwisie za diagnozę nie płacą Państwo nic, także wracając do tematu, w przypadku wystąpienia beep code’u potrafimy sprawdzić co jest przyczyną, uszkodzone i o całych kosztach naprawy informujemy telefonicznie, dopiero gdy zgodzą się Państwo na koszta to komponenty zostają wymienione.
Zapraszamy do kontaktu oraz do odwiedzania nas w firmie przy ul. Nowa 21, Bydgoszcz, osiedle Szwederowo !